AL FADHIL USTAZ MUHAMAD NAJIB SANURI

AL FADHIL USTAZ MUHAMAD NAJIB SANURI
AL FADHIL USTAZ MUHAMAD NAJIB SANURI

Jumaat, 23 November 2012

Rancangan Yahudi Ke Atas Islam

بسم الله الرحمن الر حيم

إن الحمد لله نحمده تعالى ونستعينه ونستغفره ، ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سيئات أعمالنا ، من يهديه الله فلا مضل له ومن يضلل فلا هادي له ، واشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له ، واشهد أن محمد عبده ورسوله
{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُون} سورة: آل عمرانالآية: 102


OLEH:AL FADHIL USTAZ MUHAMAD NAJIB SANURI

Rancangan Yahudi Ke Atas Islam 

Sesungguhnya kaum Yahudi itu tidak akan berasa senang dengan kamu (umat Islam) selagi kamu tidak menurut patuh kepada mereka.Mereka tidak memaksa kamu untuk memasuki agama mereka sama ada Kristian,Majusi, atau apa-apa sekalipun. Cukup bagi mereka apabila kamu berjaya untuk dimonopoli dari segi fikiran,akal dan mental.
Ramai yang mempersoalkan kepada saya kenapa saya begitu haruk apabila menyebut soal Yahudi dan Nasrani? Kerana saya seorang Muslim,dan saya sedar bahawa amaran ALLAH SWT dalam Al-Quran mengenai golongan Yahudi dan Nasrani ini bukanlah satu amaran yang biasa-biasa.ALLAH SWT melarang kita daripada mendapatkan sebarang bantuan ataupun pertolongan daripada Yahudi dan Nasrani kerana apa?kerana mereka memberikan bantuan dengan meletakkan syarat yang dapat memesongkan aqidah kita sebagai umat Islam! 
Hiburan Melampau
Siapakah pengasas Facebook? Siapakah pengasas Twitter? Siapakah Mak Cik Gaga? Insan-insan seperti ini banyak mempengaruhi minda dan IQ manusia yang berstatus agama Islam pada hari ini! Saya tidak nafikan bahawa saya juga merupakan salah seorang daripada pengguna Facebook di alam maya namun,masa yang ada akan saya hadkan,Insyaallah.
Menyebut perkhidmatan dan aplikasi yang terdapat dalam media massa pada hari ini, kita dapat lihat dan kaji bahawa majoriti penguasa Internet,dan hiburan-hiburan berbentuk elektronik ini dimonopoli oleh golongan kafirun yakni,Yahudi laknatullahi'alaihim! Kenapa golongan Yahudi tidak menyebarkan kertas ataupun brochure kepada manusia untuk memanipulasikan pemikiran kita? Kerana mereka tahu bahawa,kelemahan Umat Islam akhir zaman ini adalah hiburan.Lihat sahaja bagaimana muda-mudi pada hari ini berhibur? Ada mereka berhibur sambil beribadah?
Selain itu,kita lihat pula apa yang ada di Internet,Mozilla Firefox dan lain-lain lagi.Bukankah setiap aplikasi ini mengandungi bahan-bahan sampingan yang mampu untuk menggugat keimanan kita sebagai Umat Islam? Katakanlah seseorang hamba ini membuka Youtube,mungkin pada awalnya dia ingin membuka laman ataupun video berbentuk ilmiah tetapi dek kerana paparan gambar lucah yang tersedia di sebelah kanan mereka,maka,tangan lebih kemas menekan punat klik pada paparan-paparan ranjang.Begitulah kesudahan seorang Muslim yang telah terjebak ke kancah video seks.
Kita lihat bagaimana seorang Muslim itu boleh terpengaruh dengan Facebook dan Twitter pula. Apa sahaja yang ada  di alam maya ini sebenarnya? Selain daripada perkhidmatan chatting,skype dan sebagainya,seseorang itu boleh menghabiskan masanya hanya kerana membaca artikel-artikel yang tidak sewajarnya dan tiada faedah di laman ini.Selain itu,peluang untuk diganggu oleh penceroboh entah dari ceruk mana amat tinggi juga! Lihatlah kehebatan Mark Zukermberg menguasai pemikiran kita terutamanya golongan remaja.
Kita lihat,Di Facebook dan Twitter,terdapat aplikasi memuat turun gambar ke dalam FB dan Twitter.Bagaimana agaknnya nasib kaum Hawa kita yang memuat turun gambar mereka ini?Ada yang memaparkan aksi lucah,ada yang merakamkan gambar dengan aksi mengajak melakukan zina,ada pula dengan aksi yang mampu menghairahkan lelaki yang ajnabi dan mahram mereka! Mungkin niat mereka ingin berkongsi pengalaman mereka namun,natijahnya akhirnya berubah menjadi sesuatu yang lebih dahsyat! Sedarkah mereka bahawa setiap saat gambar-gambar mereka ini mungkin dilihat oleh lelaki yang gila seks atau sekadar suka-suka memuaskan nafsu. 
Saudara,lelaki,nafsunya tidak terkawal.Bila-bila masa sahaja boleh naik syahwat mereka.Seorang wanita yang meningkatkan nafsu syahwat lelaki yang bukan mahramnya,hukumnya haram lagi berdosa!
Selain itu,lihatlah hiburan-hiburan di kaca TV.Program Akademi Fantasia..Malaysian Idol..Mentor..Vokal Bukan Sekadar Rupa? Inikah aqidah kita?
Lihatlah lambakan lelaki dan perempuan yang berkerumun ke sana untuk diuji bakat? Cuba buat program Islamik.Mari Mengaji ke,Akademi Al-Quran Ke,Ustaz Mentorku ke,,Ini tidak! Lagi-lagi program hiburan yang mana lelaki dan wanitanya bercampur.Bintang kecil? Lagilah,,seawal usia dididik anak-anak mereka dengan hiburan dan pemakaian yang seksi melampau! Berdosa mak ayah buat macam tu.
Secara tuntasnya,dapat kita rumuskan bahawa,rata-rata program dan aktiviti yang kita lakukan pada hari ini sebenarnya meniru budaya Barat dan Yahudi 100%.Cuba nyatakan kepada saya mana program hiburan yang tiada unsur-unsur haram seperi ihtilat yang haram? Buktikan dan jangan cakap atas angin semata-mata!
 
Saya tidak peduli andai ada yang mengatakan saya ini kolot,tetapi,sesungguhnya saya tidak mahu menolak hukum dan sunnatullah! Ketahuilah bahawa, golongan Yahudi bertepuk tangan melihat Umat Islam hanyut kerana mereka takut seandainya kita bersatu.
Golongan YAHUDI tidak akan membiarkan Umat Islam ini hidup tenteram,kerana mereka benci akan ketenteraman.
Istilah happy go lucky tidak boleh digunakan dalam hidup kita kerana happy go lucky ini merupakan sifat mencari kegembiraan dalam hidup.Bagi mereka orang seperti ini hidupnya gila-gila dan separuh mental macam tu! Sedangkan,dalam Islam, ALLAH tidak menyuruh kita mencari kegembiraan,tetapi  ALLAH SWT menyuruh kita mencari ketenangan. Sebaik-baik penenang jiwa adalah Al-Quran dan Zikrullah.
Inilah yang akan terjadi apabila Al-Quran kita tinggalkan dan hadis Nabi jadi bahan pertikaian! Bolehkah kita menolak salah satu daripada hukum ALLAH? Apakah hukumnya? Ya,terbatallah iman kita!
Jangan lagi biarkan umat Islam menjadikan TV sebagai Ustaz mereka..
Jangan lagi biarkan umat Islam menjadikan Facebook dan Internet sebagai kewajipan mereka...
Jangan lagi biarkan umat Islam menjadikan majalah-majalah hiburan sebagai kitab mereka.,,
Jika anda masih berdiam,kelak anda akan disoal oleh ALLAH SWT di akhirat kelak,mengapa engkau biarkan dia berada dalam kegelapan?
Apa yang akan anda jawapkan?Tepuk dada,tanya iman.
Wallahu'alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan